Starte ny klub

Starte ny klub

Bueskydning Danmark består af 60 klubber. Selvom klubberne er jævnt fordelt over hele landet, kan der dog være områder, hvor du synes, at der mangler en klub.

Hvis du har mod/lyst til at starte en ny klub, skal nedennævnte kriterier, der er et uddrag af Bueskydning Danmarks lovkompleks opfyldes:

1.5.2.1 Ansøgning om medlemskab i forbundet fremsendes til forbundets sekretariat og skal være ledsaget af:
Bestyrelsens navne, adresser og telefonnumre.
Fortegnelse over samtlige medlemmer i foreningen med navne, fødselsdag og adresser.
Foreningen skal ved indmeldelsen have mindst 10 aktive medlemmer. (En forening kan ikke bestå af færre end 5 medlemmer).
Der skal medsendes udskrift af protokollen fra det foreningsmøde, som vedtog at søge om optagelse, bilagt foreningens love.Lovene skal tilgodese nedenstående i artikel 1.5.3 nævnte forhold.
1.5.3 Foreninger skal have en struktur, der svarer til Danmarks Idræts-Forbunds krav hertil  (læs nærmere i Foreningsvedtægten) .
Bueskydning Danmark har udarbejdet et sæt standardvedtægter som kan hentes her.

Omkring økonomi skal I være opmærksomme på, nedenstående

2.11.4 Abonnement på BUESKYDNING er fra forbundsmødet den 16. august 1952 gjort obligatorisk for alle aktive seniormedlemmer af de i Bueskydning Danmark stående foreninger. Abonnement på BUESKYDNING er fra forbundsmødet den 13. april 2014 gjort obligatorisk for alle aktive medlemmer voksne af de i Bueskydning Danmark stå­ende foreninger.

samt

1.9 FORBUNDSKONTINGENT
Medlemsforeninger betaler et årligt kontingent pr. aktivt medlem til Forbundet. Kontingentets størrelse fastsættes på det ordinære Forbundsmøde. Kontingentet opkræves af to gange og er forfalden til betaling den 1. juni og 1. december.

Se de aktuelle priser på forbundskontingentet og bladet Bueskydning her.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, vil Bueskydning Danmark være behjælpelig. Kontakt venligst sekretariatet som vil formidle kontakt til personer, der vil kunne hjælpe